Saturday, August 21, 2010

The Sun UK melaporkan, Ian Holloway telah memuji Arsene Wenger sebagai seorang  yang genius dalam bolasepak. Beliau juga menyatakan hasrat untuk bertemu dan berbual mesra dengan Wenger ketika bertandang ke Stadium Emirates nanti. Holloway berharap agar kenalan beliau iaitu Steve Rowley yang juga ketua scout Arsenal dapat mengaturkan sesi tersebut.

Riak wajah seorang genius
Beliau dipetik berkata:
I'd love to have a good natter with him. I've asked if I can go down there and I know Steve Rowley, their chief scout, well. So he is trying to fix it up. It will be an honour for me to meet the man face-to-face. But I am going to try to beat him.

Bagi pengurus pasukan Blackpool itu, beliau mahu belajar sebanyak dan sebaik yang mungkin ketika pasukan beliau berentap menentang Arsenal malam nanti. Blackpool sebelum ini telah menang mengejut terhadap Wigan yang sudah hampir lima musim berada di Liga Perdana akan cuba sedaya upaya untuk mengalahkan pasukan bimbingan Wenger ini.

Holloway juga ingin mendapatkan kebenaran Arsene Wenger untuk melihat sesi latihan yang diguna pakai Arsenal dan berharap agar dapat meniru sedikit sebanyak cara yang dirasakan berkesan oleh beliau. Selain Holloway, terdapat juga beberapa pengurus lain di Liga Perdana yang mengagumi Wenger seperti Steve Bruce, Roberto Martinez dan Owen Coyle.

Mungkin juga Holloway ingin mengeratkan hubungan dengan Arsenal bagi mencerahkan peluang Blackpool untuk meminjam pemain-pemain muda Arsenal yang sangat berbakat seperti yang telah dilakukan Steve Bruce bagi mendapatkan Bendtner dan Owen Coyle ketika meminjam Wilshere.

p/s: Aku sangat sarankan korang baca artikel Five Good Reasons Arsene Wenger Should Continue Shooting With The Gunners yang ditulis oleh Hanie T dalam blog Arsenal FC Malaysian Gooners (AMG).

Tagged:

0 comment(s):

Post a Comment