Sunday, August 8, 2010

Perlawanan persahabatan dengan Legia Warsaw adalah acara tahunan yang anjurkan bagi memanaskan badan sebelum bermulanya kempen Liga Perdana Inggeris. Ia adalah perjanjian yang termasuk dalam kontrak semasa pembelian Lukasz Fabianski lebih kurang 3 musim lepas.

Kesebelasan utama

Fabianski
Sagna - Koscielny - Vermaelen - Clichy
Frimpong
Wilshere - Nasri
Walcott - Chamakh - Rosicky

Sub: Szsczeny, Gibbs, Nordtveid, Eboue, Lansbury, JET, Vela

Arsenal bermula dengan goyah apabila ketinggalan 3 - 0 dalam masa awal 37 minit separuh masa pertama. Sekali lagi Fabianski melakukan kesalahan bodoh apabila percubaannya untuk menyelamatkan bola lintang hasil dari sepakan sudut pasukan lawan tidak menjadi. Sebelum tamat separuh masa pertama, Chamakh merapatkan jurang gol apabila hantaran lintang Nasri berjaya ditanduk masuk ke dalam gawang lawan menjadikan kedudukan 3 - 1.

Pada separuh masa kedua, Szsczeny, Eboue, Gibbs, Vela masuk menggantikan Fabianski, Walcott, Rosicky dan Frimpong. Ternyata kemasukan pemain-pemain ini membuahkan hasil apabila Eboue mencuri perhatian dengan menjaringkan 2 gol sementara Gibbs, JET dan Nasri 1 gol serta 1 assist dari Vela. Legia Warsaw juga tidak ketinggalan menjaringkan 2 lagi gol pada separuh masa kedua dengan perlawanan berkesudahan Legia Warsaw 5 Arsenal 6.

Arsene Wenger harus mencari jalan penyelesaian dengan segera berikutan persembahan barisan pertahanan yang lansung tidak meyakinkan. Sebelum perlawanan pembukaan tirai di Anfield nanti, Arsenal seharusnya sudah ada penjaga gol yang baru. Jika Fabianski masih lagi diturunkan dan ditambah pula dengan aksi pertahanan yang teruk sebegini, tidak mustahil kita akan bolos lebih dari 4 gol seperti dua musim lepas. Wenger perlu meneliti masalah ini dengan baik dan memperbaiki kelemahan pertahanan dengan segera.

Legia 1 - 0 Arsenal




Legia 2 - 0 Arsenal (Kebodohan Fabianski)




Legia 3 - 0 Arsenal




Legia 3 - 1 Arsenal (Chamakh)




Legia 3 - 2 Arsenal (Eboue)




Legia 3 - 3 Arsenal (Eboue)




Legia 3 - 4 Arsenal (Gibbs)




Legia 4 - 4 Arsenal




Legia 4 - 5 Arsenal (JET)




Legia 4 - 6 Arsenal (Nasri)




Legia 5 - 6 Arsenal



Tagged: ,

0 comment(s):

Post a Comment