Tuesday, August 3, 2010

Caughtoffside melaporkan Arsenal bakal membuat bidaan serentak lebih kurang sebanyak £22 juta untuk dua pemain kebangsaan Germany iaitu Serdar Tasci yang mewakili Stuttgart dan penjaga gol Bayer Leverkusen, Rene Adler. Jikalau berjaya direalisasikan, pembelian ini dilihat sebagai salah satu usaha untuk memperkuatkan bahagian pertahanan Arsenal.

Adler turut dikaitkan dengan perpindahan ke Bayern Munich
Walaupun kurang mendapat peluang untuk mewakili pasukan kebangsaan, kedua-dua pemain dilihat bakal menjadi pemain utama pada masa akan datang. Rene Adler yang pada awalnya berjaya mendapat panggilan untuk ke kejohanan Piala Dunia 2010 terpaksa melupakan hasratnya itu setelah mengalami kecederaan tulang rusuk yang serius.

Sementara itu menurut laman web rasmi, Laurent Koscielny yang masih belum membuat penampilan diperingkat antarabangsa sedang mempertimbangkan untuk mewakili samada pasukan kebangsaan France ataupun Poland. Beliau yang berketurunan dari Poland dan layak mewakili negara tersebut pernah ditawarkan kerakyatan oleh negara tersebut.

Poland atau France?
Namun begitu Koscielny masih belum bersedia untuk menerima tawaran tersebut kerana beliau masih berharap untuk mewakili pasukan kebangsaan France. Koscielny juga turut menolak usul yang mengatakan beliau akan berundur dari mewakili France berdasarkan prestasi buruk Les Blues pada Piala Dunia lepas.

Tagged:

0 comment(s):

Post a Comment