Sunday, August 29, 2010

Stoke City telah membuat aduan kepada FA England dan Premier League terhadap kenyataan Arsene Wenger yang sebelum ini menggambarkan mereka sebuah pasukan ragbi. Pengurus pasukan Tony Pulis berasa sangat marah dengan kenyataan yang dirasakan menghina ketua pasukan Stoke, Ryan Shawcross. Wenger dikatakan telah menuduh Shawcross menyepak penjaga gol Spurs, Huerelho Gomes ketika perlawanan minggu lalu.

Stoke telah menghantar surat kepada Arsenal dan pihak yang berkuasa dalam bolasepak sebagai tanda protes yang mana mereka kini harus memutuskan samada mahu mendenda Wenger yang disifatkan membawa keburukan dalam bolasepak ataupun tidak. Menurut Mirror Football, Pulis dipetik berkata:
What he said was totally and utterly out of order. I don’t expect that of a person of Arsene’s esteem. What he said about Ryan was also very, very poor. The club will deal with it in the proper manner.

Nampaknya, Tony Pulis adalah seorang yang sangat sensitif dan senang berkecil hati. Wenger hanya memberi contoh dalam kenyataan beliau dan bukannya mencerca seperti yang dianggap oleh Pulis. Tidak seperti Fabio Capello yang dilabel sebagai 'Jackass' oleh media Inggeris. Bagaimana agaknya beliau hendak mengatasi perang psikologi yang selalu diguna pakai oleh pengurus berpengaruh seperti Ferguson, Mourinho dan Benitez?

Sementara itu talkSPORT melaporkan, Maarten Stekelenburg tidak berminat untuk meninggalkan Ajax berikutan mereka layak ke Liga Juara-juara Eropah setelah menang di pusingan kelayakan. Stekelenburg yang 10 tahun lebih muda dari Schwarzer sebelum ini dikatakan sedia untuk dijual oleh Ajax kerana memerlukan wang untuk membuat pembelian pemain lain. Namun kini Martin Jol dikatakan telah berpuas hati dengan skuad yang beliau ada sekarang.

Pires sewaktu era kegemilangan beliau
Media itu turut melaporkan bahawa lagenda Arsenal, Robert Pires bakal kembali ke Liga Perdana Inggeris. Pires yang kini berusia 36 tahun tidak mewakili mana-mana kelab setelah tamat kontrak bersama Villarreal dan dikatakan mendapat tawaran kontak lumayan selama dua tahun untuk bermain dengan kelab Shanghai Shenhua di China. Namun beliau telah menolak tawaran tersebut dan kini dikatakan sedang diperhati rapat oleh West Ham, Wigan dan Bolton.

Tagged: , , ,

3 comments:

  1. Aku rase pe yg Wenger ckp tu tol..
    psl time Ramsey kne patah kaki pun
    Shawcross yg wat.
    Then aku rase season ni cam xde harapan je nk dpt keeper baru.
    Ahahahah
    Pires my arsenal player all the time!

    ReplyDelete
  2. yg bg penalti kt chelsea mlm tdpun makhluk yg brnama shawcross..dh namapn camtu,krja cross org je lah.. pulis x perlu smpi nk ngadu benda cmni, mmg betul apa yg wenger ckp.. kalu dia x puas atipun kritik la blk wenger semahu2nya..kalu x x pyh jd jantan..

    ReplyDelete
  3. kalau ckp sket pn nk repot susah la.. bayangkan berapa byk FA ngan Premier League nk handle report kalau ferguson, mourinho ngan benitez buat report setiap kali diorang perang mulut.. haha

    masa Overmars blah pegi Barca dulu aku rasa mcm x best je. sekali pengganti dia Pires lagi best la..

    ReplyDelete