Monday, August 16, 2010

Ramai yang tidak berpuas hati dengan persembahan Arshavin semalam yang nampak tidak bersungguh-sunguh. Aku juga tidak ketinggalan memaki hamun Arshavin yang selalu terlepas bola dan nampak tumpul dibarisan serangan. Apakah sebabnya Arshavin tidak dapat bermain dengan baik? Hari ini bila aku terbaca link yang dikongsikan oleh arseblog, barulah aku tahu sebabnya.

Arshavin akui sedang alami kecederaan yang mempengaruhi mutu pemainannya
Menurut laporan News of The World sebelum perlawanan menentang Liverpool semalam, Arshavin dari awal lagi mengakui bahawa dia sedang mengalami kecederaan dan out of form. Arshavin telah bermain dengan teruk sekali ketika dipanggil untuk mewakili pasukan kebangsaan Rusia pada perlawanan persahabatan menentang Bulgaria tempoh hari. Sesetengah orang di Rusia juga telah mencadangkan beliau dipecat dari menjadi ketua pasukan kebangsaan.

Arshavin mengakui bahawa beliau dihantui masalah kecederaan peha kanan yang berlarutan. Sebelum perlawanan menentang Liverpool semalam, beliau dipetik berkata:
"I am so worried about an injury I picked before the beginning of the season. They haven't even started to kick me yet - but my leg is already in pain. Working with the ball is painful. I would not like a repetition of last season when one injury after another did not allow me to play to my full ability. As to what form I am in, let's see against Liverpool. But judging by the match against Bulgaria, it is very bad."

Walaupun sebelum ini Arshavin nampak malas, tetapi kali ini kita tidak boleh salahkan beliau. Arsenal sepatutnya  merehatkan Arshavin sehingga beliau betul-betul pulih. Dalam hal ini kita tidak boleh juga salahkan Arsene Wenger secara lansung. Mungkin benar salah beliau kerana menurunkan pemain yang cedera, tetapi beliau membuat keputusan tersebut berdasarkan laporan dari physio.

Kita tidak tahu situasi sebenar samada Wenger tidak sedar akan masalah ini atau beliau tahu, tapi tetap ingin menurunkan Arshavin. Walau bagaimana pun diharap agar Arshavin direhatkan sementara waktu dan apabila sembuh sepenuhnya beliau kembali mengancam seperti waktu dahulu. Sekurang-kurangnya kini kita sudah tahu masalah sebenar Arshavin.

Tagged: , ,

2 comments:

  1. Tp at least bg aku dia ni nmpk effort membantu team.
    rajin lari time vs liverpool tu..
    tak cam eboue yg aku rase game tu cam xde.

    ReplyDelete
  2. bagi aku eboue main ok.. cuma xde luck je

    ReplyDelete