Monday, January 17, 2011

Agak lama aku tak update blog disebabkan outstation selama beberapa hari ni yang menyebabkan aku terlepas dua perlawanan sebelum ini. Nasib baik jugak aku tak tengok game lawan Ipswich, kalau tak mesti aku pun ikut sama emo macam fans-fans Arsenal yang lain. Kemudian game lawan West Ham kita kembali dengan persembahan yang meyakinkan. Macam dah jadi trend pulak, kalah pastu bounce back. Tapi ok lah dari jatuh tak bangun-bangun macam Liverpool. 

Walcott menyumbat gol yang ke-10 beliau untuk musim ini
Walaupun Wayne Bridge melakukan kesilapan secara hat-trick, kita harus memandang ini sebagai sesuatu yang positif kerana pasukan seperti Man Utd dan Chelsea sentiasa menghukum kesilapan yang dilakukan oleh pihak lawan termasuk Arsenal yang sering kali tewas akibat kesilapan sendiri.Selain itu, kita juga dapat lihat banyak kali Arsenal mensia-siakan peluang keemasan maka diharap masa hadapan kita bijak memanipulasi setiap kesilapan yang dilakukan pihak lawan. 

Apa yang menarik pada perlawanan ini sudah semestinya kita dapat lihat van Persie kembali mendapat sentuhan emas beliau. Robin van Persie bersama jentera serangan Arsenal iaitu Nasri, Fabregas dan Walcott nampak hidup dan sentiasa berbahaya. Begitu juga dengan Song dan Wilshere mantap dibahagian tengah yang mana membenarkan Fabregas bebas mengatur gerak serangan. Tidak lupa Szczesny yang turut bertindak cemerlang mengekalkan clean sheets.

Post match kali ini memang singkat sebab aku tengok highlights sahaja.

Video Highlights

Tagged: , , ,

0 comment(s):

Post a Comment