Monday, January 17, 2011

Feyenoord merupakan salah satu pasukan ternama di Belanda
Persetujuan untuk bekerjasama dengan kelab dari Belanda ini bakal menyaksikan Arsenal akan meminjamkan beberapa prospek muda, yang dimulakan dengan pemain sayap yang baru berhijrah dari Jepun iaitu Ryo Miyaichi. Menurut De Telegraaf, ketua scout Steve Rowley bersama eksekutif Richard Law telah melansungkan perbincangan dengan Feyenoord dan bersetuju dengan kejersama ini.

Rowley dan Law pernah menghasilkan perjanjian yang hampir sama dengan kelab Sepayol, UD Salamanca pada lima tahun lepas dimana Arsenal meminjamkan pemain kepada mereka setelah gagal mendapatkan permit pekerjaan British. Oleh kerana undang-undang imegresen yang sudah dilonggarkan di Belanda, perjanjian baru ini bakal dihasilkan.

Law tiba di Rotterdam malam semalam untuk memeterai perjanjian kejersama ini. Beliau hadir bersama Ryo Miyaichi yang akan dibawa berbincang oleh pengurus Feyenoord, Mario Been dan scout mereka, Stanley Brard untuk menentukan masa depan bintang muda Jepun tersebut. Ryo berkemungkinan akan terus diserap kedalam skuad utama, bermain untuk skuad simpanan atau dipindahkan ke Excelsior, dimana beliau akan diperhati dan dijaga oleh Brard.

Miyaichi ketika menyertai sesi latihan dengan Feyenoord pagi ini
Rowley dikatakan menasihati Arsene Wenger untuk memberi lampu hijau kepada perjanjian ini, berdasarkan hubungan baik mereka ketika berjaya dapatkan Robin van Persie dan terbaru, Kyle Ebecilio. Arsenal bukanlah kelab England pertama yang lakukan kerjasama seperti ini dengan kelab Belanda. Man Utd terlebih dahulu bekerjasama dengan FC Twente awal musim ini dan Chelsea bersama Vitesse Arnhem.

Laporan dan gambar diambil dari: Young Guns Blog

0 comment(s):

Post a Comment