Wednesday, January 5, 2011

Catatan 10.84 saat dalam larian pecut 100 meter ketika latihan bersama Chukyo High School menjadikan budak baru Arsenal ini yang kedua terpantas di Stadium Emirates selepas Theo Walcott. Masa larian ini adalah sedikit lambat dari apa yang Walcott pernah rekodkan iaitu 10.30 saat.

Pemain Asia dari Jepun kedua yang dibawa masuk selepas Junichi Inamoto
Larian laju dan kepantasan dalam menggelecek menjadi aset utama bintang muda dari Jepun ini dan pada catatan 10.84 saat, beliau akan menjadi salah seorang pemain terpantas di negara beliau. Apabila digabungkan kelincahan kaki dan kemahiran teknikal yang ada pada Miyaichi, ia menjadikan pemain berusia 18 tahun ini sukar untuk dijaga oleh pertahanan pihak lawan.

Rekod dunia untuk larian pecut 100 meter dilakukan oleh Usain Bolt dengan catatan masa 9.58 saat. Ramai yang tidak tahu sebenarnya Walcott dan Miyaichi masing-masing pernah ditawarkan peluang untuk menceburi acara larian pecut secara professional, namun mereka menolak pada usia muda kerana minat yang mendalam dalam bola sepak.

Kedua-dua pemain sayap yang boleh bermain di posisi penyerang ini juga dikatakan jauh lebih pantas dari pemain seperti Thierry Henry. Walaupun tiada catatan rasmi untuk larian pecut 100 meter lagenda Arsenal tersebut, difahamkan ianya dalam lingkungan 11 saat.

Diambil dari: YoungGunsBlog

3 comments:

  1. Arsenal dah jadi tempat latihan Usain Bolt bolasepak plak dah...Pasni lari jer la memanjang 2 ekor budak ni...memasing kejar rekod

    ReplyDelete
  2. The Asian Walcott... haha.. cuma harap skill dribble dia lg mantap dr Walcott lah..

    ReplyDelete
  3. kasi la usain bolt masuk arsenal ~

    ReplyDelete