Thursday, January 27, 2011

Southampton juga diberitakan menolak tawaran dari Liverpool
Arsene Wenger telah mengesahkan bahawa Arsenal masih belum hampir mencapai kata sepakat untuk dapatkan Alex Chamberlain setelah bidaan awal ditolak oleh Southampton. Difahamkan Wenger bersetuju dengan harga lingkungan £10 juta tetapi hanya mahu membayar pendahuluan sebanyak £5 juta sahaja dan selebihnya secara ansuran. Southampton pula mahukan pendahuluan £7 juta dan pemain sayap itu dipinjamkan kembali kepada mereka hingga tamat musim.

Berikutan dengan ini timbul pula khabar angin yang mengatakan Alex Ferguson bersedia untuk melabur wang bagi mendapatkan bintang muda England ini walaupun Oxlade-Chamberlain sudah memberitahu keluarga dan rakan bahawa beliau hanya berminat untuk berpindah ke Stadium Emirates. Sementara itu pengerusi kelab, Peter Hill-Wood yakin Oxlade-Chamberlain akan sertai Arsenal namun tidak akan menyaingi tawaran Man Utd jika mereka membuat tawaran yang tidak munasabah.

Hill-Wood dipetik berkata:
If Manchester United want to outbid us with some silly figure, that is their privilege. I think the boy would like to come to us.

Tagged:

0 comment(s):

Post a Comment