Tuesday, September 21, 2010

Arsene Wenger telah dikenakan tindakan denda sebanyak £8,000 dan digantung satu perlawanan oleh FA England atas alasan berkelakuan tidak baik berikutan aksi beliau setelah tamat perlawanan menentang Sunderland pada Sabtu lepas.

Wenger tidak berpuas hati setelah gol penyamaan hadir pada minit ke-5 masa kecederaan
Beliau dilihat secara sinis menepuk belakang Martin Atkinson selain komen selepas perlawanan beliau yang sangat kritikal menghentam mutu pengadilan perlawanan tersebut.

Kenyataan dalam laman web rasmi England menerangkan:
Arsenal manager Arsene Wenger has been charged with using insulting and/or abusive language and behaviour amounting to improper conduct.

Dalam prosedur terbaru FA, pengurus yang banyak menyuarakan pendapat ini diberi masa sehingga Khamis ini untuk memberi respon dan jikalau beliau menolak dakwaan tersebut, kes ini akan diperdengarkan kepada Regulatory Commission.

Namun begitu, aku berharap FA tidak mengamalkan sikap double-standard terhadap pengurus bukan berbangsa Inggeris dengan mengenakan juga tindakan terhadap Alex Ferguson kerana melabel Torres sebagai penipu pada perlawanan menentang Liverpool semalam. Ini kerana Wenger pernah didenda sebanyak £15,000 kerana menyatakan Nistelrooy adalah seorang penipu pada 2004.

Tagged:

0 comment(s):

Post a Comment