Thursday, September 23, 2010

Penjaga gol muda berusia 20 tahun ini telah menyuarakan kekecewaan beliau terhadap Arsene Wenger setelah tidak diturunkan dalam perlawanan Carling Cup semalam dan beliau juga bersedia berpindah dari Stadium Emirates untuk mendapat peluang bermain dalam kesebelasan utama.

Sudah tiba masanya Wenger jadikan Szczesny sebagai pengganti Fabianski
Bintang muda Poland yang dijangka bakal menyerlah pada masa hadapan itu lansung tidak disenaraikan dalam kemenangan besar terhadap Spurs walaupun beliau dilihat beraksi dengan cemerlang ketika dipinjamkan ke kelab Brentford musim lepas.

Bercakap kepada Gazeta Wyborcza, beliau mengakui yang beliau kini telah hilang sebar dengan situasi di Stadium Emirates. Situasi yang dimaksudkan Szczesny adalah Wenger seolah telah terlupa beliau mempunyai penjaga gol bernama Wojciech Szczesny yang bermain untuk The Gunners.

Rakan-rakan sepasukan Szczesny menenangkan beliau supaya tidak risau kerana perjalan karier beliau adalah seperti marathon, bukan seperti acara pecut. Namun bagi beliau, marathon bukan bermakna terpaksa berlari ditempat yang sama selama tiga tahun.

Szczesny mengakhiri temubual tersebut dengan berkata:
I'm ready to play at the highest level but I need a club that believes in a 20-year-old. In Arsenal there's no such bravery. My main goal is to play for Arsenal, but if there's a move option, we'll have words.

0 comment(s):

Post a Comment