Monday, February 7, 2011

Sebuah laman web berita di Perancis, France 2 hari ini melaporkan bahawa Interpol sedang menyiasat perlawanan diantara Newcastle menentang Arsenal tempoh hari berikutan terdapatnya perpindahan wang dalam jumlah yang besar dan ianya sangat meragukan. Antara yang dikatakan terlibat adalah Tomas Rosicky dan Phil Dowd.

Rosicky jadi petualang? Kalau Phil Dowd tu aku percaya la
Tomasz Rosicky dikatakan bakal disiasat oleh Interpol setelah beliau dilihat sebagai penyebab dua gol lewat Newcastle berjaya dijaringkan. Menurut artikel dari Football365:
The crazy game between Newcastle and Arsenal on Saturday afternoon in the Premier League (4-4) has not finished talking. Today, it would even turn Interpol, to look closely at this meeting that saw the Magpies to join the Gunners, who led 4-0 after 26 minutes though gambling. Strong prevailing climate of suspicion around the game, which would have been on the sidelines of sports content with strange movements of money. Tomas Rosicky, the Czech midfielder for Arsenal came late in the game and led to two goals for Newcastle, would be included in the viewfinder of Interpol.

Walaubagaimanapun sumber dari Perancis ini tidak dapat dipastikan kesahihannya. Kalau difikirkan logik macam mana Rosicky boleh terlibat kerana beliau adalah pemain gantian? Bookie tahu ke Rosicky akan masuk untuk gantikan Arshavin? Lain la kalau bookie suruh Wenger buat pertukaran pemain. Wenger kena beli? Mustahil.

Setakat ini, jurucakap rasmi Arsenal masih belum mahu mengeluarkan kenyataan apabila ditanya tentang laporan ini dan dijangka ianya bakal dikeluarkan pada keesokan hari.

Laporan: Gooner Talk

*Update
Mirror Football melaporkan bahawa tuduhan ini adalah palsu semata-mata. Pihak Arsenal dikatakan telah menolak tuduhan ini dan akan menghubungi peguam bagi mengambil tindakan undang-undang terhadap laman web dari Perancis tersebut. Menurut mereka lagi, Arsenal tidak pernah dihubungi Interpol atau mana-mana pihak yang berwajib berkenaan isu ini.

*Update lagi
Akhbar Telegraph pula melaporkan mereka telah menghubungi Interpol dan jurucakapnya mengesahkan mereka tidak menjalankan sebarang siasatan berkenaan isu ini. Mereka juga tidak menerima sebarang maklumat atau permintaan untuk menyiasat perkara yang berkaitan.


Tagged: ,

2 comments:

  1. biar betol tapi kalau phil dowd tu bleh caye lagi susah nk terima hakikat player gunners sendiri buat hal cam tu xcukup lg ke gaji ?????

    ReplyDelete
  2. aku tak rasa pun benda ni btol.. memula aku cm malas nk postkan benda ni tp sbb kt sana dah hot isu ni, aku post je lah

    ReplyDelete