Saturday, July 24, 2010




Aku yakin pasti ramai yang dah muak mendengar cerita yang berulang-ulang tentang Fabregas ke Barcelona. Pihak Barcelona memang tak putus asa untuk membawa kembali pemain yang dilahirkan dari akademi mereka ini. Taktik paling keji mereka ialah dengan menggunakan media untuk menggoyahkan hubungan Fabregas dengan Arsenal FC dan juga penyokong. Hampir kesemua pemain kesebelasan utama Barcelona nak bercakap, tidak ketinggalan manager, bekas presiden, presiden baru, calon presiden yang gagal, penjaga kaunter tiket dan juga tukang cuci tandas stadium. Yang nyata, Fabregas masih lagi terikat kontrak dengan Arsenal. Siapa diorang nak bercakap on behalf of Fabregas?

Berikut adalah rentetan mulut busuk pemain-pemain Barcelona.

Lionel Messi
Antara yang terawal bukak mulut dengan mengatakan Fabregas akan sertai Barcelona seawal bulan April yang lalu. Semasa kejohanan Piala Dunia yang lepas, Messi sekali lagi mengeluarkan kenyataan dimana bermain dengan Fabregas di Barcelona sekali lagi adalah istimewa. Minggu lepas pula dia sekali lagi berkata yang dia sangat berbesar hati jika Fabregas datang ke Barcelona.


Full time pemain bola sepak, part time pakar DNA. Tak dinafikan Xavi sangat bagus di padang namun bertukar menjadi seorang celaka mulut besar yang konsisten bila bercakap pasal Fabregas. Hujung musim lepas lahanat ini dipetik berkata dia sangat sukakan Fabregas sertai Barcelona. Kemudian, ketika kejohanan Piala Dunia dia kata yang sangat jelas Fabregas mahu berpindah ke Barcelona. Lepas tu suka-suka hati cakap Arsenal hanya pinjam Fabregas untuk musim depan.

Gerrard Pique
Manshitster reject. Kawan baik Fabregas semasa di akademi. Awalnya berkata Fabregas akan berat hati untuk tolak tawaran Barcelona dan kemudian semasa celebrate kemenangan Spain sekali lagi berkata Fabregas impikan Barcelona.

Clone Sarah Jessica Parker ni pulak cakap Cesc akan join dia kat Barcelona. Kemudian dia buat follow-up dengan berkata Fabregas sangat sempurna untuk Barcelona.

Pedro Rodriguez

Andres Iniesta
Hero Sepanyol! (Kalau Fabregas tak bagi bola, takdenya kau jadi hero). Dia sangat sukakan Fabregas datang ke Barcelona.

Sergio Busquets
Respect Fabregas seorang pemain Arsenal namun kemudia berkata dia mahukan Fabregas ke Barcelona.

David Villa
Salah seorang penyerang yang paling berbakat abad ini pula berikrar yang dia akan lakukan apa sahaja untuk bawa Fabregas ke Barcelona.

Secara jujurnya aku hanya pernah baca berita pasal DNA Barcelona tu jer. Berita-berita selepas tu semua aku malas nak baca sebab semuanya cakap benda yang sama. Cakap banyak tak guna la, kalau betul-betul nak sediakan dulu duit. Sedangkan James Milner diorang rate 30M, Fabregas atleast double harga tu.

Laporan asal: Mirror Football
Gambar: Google Image, Arseblog

1 comment:

  1. Giliran Seydou Keita pulak nak bercakap..

    http://translate.google.com.my/translate?hl=en&sl=es&u=http://videos.lainformacion.com/deporte/futbol/keita-cesc-podria-aportar-mucho-al-equipo_l6LHZOGH7WO7KjsaRI6LI2/&ei=clRMTKrkBYiErAfm1p25Dg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=3&ved=0CB8Q7gEwAg&prev=/search%3Fq%3Dseydou%2Bkeita%2Bfabregas%26hl%3Den%26prmd%3Do

    ReplyDelete