Wednesday, November 3, 2010

Samir Nasri hari ini dinamakan sebagai PFA Fans' Player of the Month untuk bulan Oktober dengan mengenepikan pemain seperti Rafael van der Vaart dan Carlos Tevez yang dilihat turut beraksi dengan cemerlang untuk kelab masing-masing pada bulan lepas.

Nasri telah menjaringkan 7 gol dalam 12 perlawanan setakat ini
Nasri telah menjaringkan tiga gol dalam lima perlawanan setakat ini dan turut hampir menjaringkan gol yang akan sentiasa diperkatakan ketika perlawanan menentang West Ham tempoh hari. Pada perlawanan tersebut beliau telah mengambil sepakan percuma jarak jauh dengan kencang tanpa melakukan larian yang jauh ataupun sedikit kebelakang namun sayangnya ia sedikit tinggi dan hanya menggegarkan palang gol.

Arsene Wenger sebelum ini telah memuji Nasri sebagai 'dream player' yang mana beliau telah mempamerkan peningkatan dalam prestasi permainan sejak berpindah ke Stadium Emirates pada musim panas 2008. Menurut kajian Wenger, Nasri mempunyai segala kualiti dan ditambah pula dengan permainan efisyen yang dipamerkan sejak kebelakangan ini, ia menjadikan beliau seorang pemain yang hebat.

Seperti yang diterbitkan Arsenal.com, Wenger dipetik berkata:
He scores goals, he gives assists, he can go one against one, he can pass - he is all that you dream to have as a football player. I am convinced Samir is a better player than when he came here because he is more efficient in creating chances. In the final balls, his vision has improved and he is quicker playing forward. At 23 years old, your career starts at the top level and he is becoming more efficient. I think he has become stronger. He is quite a complete player because he can run with the ball, he is quick and he is a clinical finisher now. I believe we have a great player in him now.

1 comment: