Sunday, November 7, 2010

Pemain left-back Aston Villa ini mengakui peluang beliau untuk menjadi pengganti Ashley Cole sebagai left-back England terjejas dengan kemunculan Keiran Gibbs. Warnock nampak akan potensi besar Gibbs dan percaya beliau merupakan pengganti yang sesuai kepada Cole yang telah menyamai rekod Kenny Sansom, juga bekas lagenda Arsenal, sebagai left-back yang paling banyak membuat penampilan untuk England iaitu 86 penampilan.

Gibbs baru membuat satu penampilan bersama skuad senior England
Menurut laporan TEAMtalk, Warnock juga menerangkan Gibbs mempunyai bakat hebat yang mana akan mengambil alih tempat Cole dalam jangka masa panjang. Gibbs dikatakan mempunyai kemampuan teknikal dan kelajuan yang hampir sama dengan Cole dan disebabkan itu jika England mengharapkan left-back mereka dapat mengekalkan ciri-ciri ini, maka Gibbs adalah calon yang sesuai jika Cole bersara kelak.

Warnock dipetik berkata:
I'm not ruling myself out but, when you see that type of player coming through, you have to hold your hands up and say there's going to be a better player in front of you. I don't know whether that's now or in the next couple of years. That's not my choice to make. But Kieran is more than capable of playing at that level.

Kesian pulak aku ngan Warnock ni, cepat sangat nak mengalah. Memang benar Gibbs mempunyai kemampuan teknikal dan kelajuan yang hampir sama dengan Cole. Kedua-dua nya lepasan akademi bolasepak Arsenal yang sudah pastinya menjalani latihan yang sama. Akan tetapi jika selalu cedera saja, macam mana beliau nak mengembangkan bakat yang ada dan oleh itu Warnock mungkin masih lagi berpeluang dalam dua atau tiga tahun lagi.

Tagged:

0 comment(s):

Post a Comment