Friday, October 15, 2010

First of all, sorry sebab dah lama tak update blog. Ianya bukanlah disebabkan aku kecewa hingga menusuk kalbu, sudah bosan, pergi haji, kena tahan ISA mahupun diculik makhluk asing. Seperti yang aku jelaskan sebelum ni, aku baru pindah rumah dan tiada akses internet ditambah pula masalah di tempat kerja. Walau bagaimanpun respect lah kat korang yang concern pasal blog ni tak kiralah secara ikhlas atau sarcastic sekali pun. Haha.

Baiklah berita yang baru dikeluarkan oleh Telegraph.co.uk hari ini sedikit tidak menyenangkan. Cesc Fabregas yang kira-kira dua minggu lalu mempunyai peluang 50-50 untuk diturunkan menentang Chelsea dikhabarkan masih belum pulih sepenuhnya. Arsene Wenger telah memberitahu dalam Arsenal TV Online bahawa Fabregas kemungkinan besar tidak akan diturunkan pada perlawanan menentang Birmingham Sabtu ini.

Hari tu dah hampir-hampir nak main lawan Chelsea, bila masa pulak cedera?
Ketua pasukan kita ini juga dikatakan hanya mempunyai peluang yang agak kecil untuk beraksi dalam perlawanan Liga Juara-juara Eropah menentang Shakhtar Donetsk pada Selasa ini walaupun beliau sendiri istiharkan cergas sewaktu berehat selama dua minggu ini. Sememangnya perkara ini agak menghairankan. Begitupun buat masa ini lebih baik kita fikir positif dan tidak terbawa-bawa dengan spekulasi yang kita semua sedia maklum.

Sementara itu, Theo Walcott yang kembali tercedera ketika mewakili England pada perlawanan pusingan kelayakan Euro 2012 menentang Switzerland tempoh hari dikatakan mungkin akan diturunkan Sabtu ini. Turut sama kembali pulih adalah Nicklas Bendtner yang masih belum membuat penampilan pada musim ini dan Keiran Gibbs yang seharusnya diberi peluang lebih banyak beraksi untuk memberi saingan kepada Gael Clichy yang kebelakangan ini sering melakukan kesilapan.

Dalam berita lain pula, cerita bosan Fabregas-Barcelona keluar lagi. Aku malas nak ambil port pasal tu semua tu, cuma aku nak highlight kan isi penting yang diperkatakan ketua pasukan kita ini. Menurut laporan ESPN Soccernet, dalam temubual bersama stesen radio Cadena Cope, Fabregas menyuarakan bahawa Arsenal perlu mula menang kejuaraan kerana pasukan ini mempunyai bakat yang besar cuma apa yang kurang adalah mentaliti inginkan kemenangan.

Sesungguhnya apa yang disuarakan oleh ketua pasukan ini adalah amat tepat sekali dan ianya tiada pada sesetengah pemain yang tak perlulah aku ulang lagi nama-nama tersebut. Kita sendiri bola lihat bagaimana aksi mereka-mereka ini dipadang. Apakah solution yang harus diambil untuk mengatasi masalah ini? Cara yang mudah namun mungkin Wenger takkan buat ialah buang pemain yang tiada mentaliti pemenang dan gantikan dengan bersemangat juang yang tinggi.

Tagged:

2 comments:

  1. yeahhhh!
    update pun blog ko..
    aku igt ko kene tahan ISA bro..
    hahaahahah...

    ReplyDelete
  2. aku kesian kt ko la.. xde tempat nk ngarut lg.. haha

    ReplyDelete