Sunday, October 24, 2010

Ketua pasukan Cesc Fabregas telah berjanji untuk membalas kesetian Arsene Wenger terhadap beliau dengan membawa Arsenal menjuarai Liga Perdana Inggeris musim ini. Beliau mengakui bahawa Barcelona sentiasa dihati beliau dan perasaan itu sangat kuat. Namun kini segalanya telah berakhir malah jika boleh ingin menewaskan kelab asal beliau itu pada perlawanan akhir Liga Juara-juara Eropah.

Fabregas sentiasa komited mengemudi skuad muda Arsenal
Menurut laporan MirrorFootball, Fabregas turut menegaskan bahawa apa yang berlaku pada musim panas yang lalu tidak merosakkan persahabatan, perhubungan dan reputasi beliau di Stadium Emirates. Beliau dipetik berkata:
I’ve never had a problem with the coach. He knows how passionate I am and that I will always give my maximum for Arsenal. I dream of winning the title with Arsenal. I never hid my intentions in the summer. I wanted to play for Barcelona but it wasn’t possible and that’s finished.

Beliau yang baru sahaja pulih dari kecederaan hamstring bulan lalu diturunkan pada perlawanan menentang Shakhtar Donetsk pada Selesa lepas turut mengakui bahawa sejak beliau memikul tugas sebagai attacking midfielder, beliau lebih banyak dikasari pihak lawan berbanding dua tahun lepas dimana beliau tidak mengalami sebarang kecederaan.

Menjelang perlawanan menentang Man City malam ini, Fabregas menegaskan bawaha wang tidak boleh membeli semangat berpasukan yang bakal bergelar juara. Menurut beliau, setiap pasukan boleh memilih cara untuk menang namun ianya bukan cara Arsenal. Walaupun begitu, setiap cara yang diambil sesebuah pasukan haruslah dihormati dan Fabregas tidak menolak bahawa Man City mempunyai segala ramuan untuk menjadi pasukan yang hebat maka Arsenal perlulah berusaha dengan lebih keras menentang pasukan awan biru tersebut.

Sememangnya perlawanan yang bakal berlansung sebentar lagi merupakan ujian getir buat anak buah Arsene Wenger yang kehilangan mata berharga ketika menentang Sunderland dan West Bromwich yang lalu. Tiada keputusan lain yang harus didapatkan melainkan tiga mata penuh untuk terus bersaing dan mengejar Chelsea yang semakin maju kehadapan.

Tagged:

1 comment:

  1. cayalahhh...
    flappyhandski bleh tukar nama jadi fabianheroski..
    mmg terbaekkk..

    ReplyDelete