Tuesday, July 12, 2011

Tajuk entri kali ni memang semuanya menimbulkan persoalan. Itu sebab semuanya ada tanda soal. Walau macam mana pun, semua berita ni sebenarnya dari dua tiga hari lepas lagi. Cuma aku tak sempat nak post je. Sori kalau membosankan.

Downing vs Nasri
Sejak beberapa hari lalu nama Stewart Downing kuat dikaitkan dengan perpindahan ke Stadium Emirates bagi menggantikan tempat Samir Nasri jika beliau dijual. Pada Sabtu lepas, Mirror Football melaporkan Arsenal akan cuba merampas Downing dari Liverpool. Sementara The Star pula melaporkan semalam bahawa pengerusi kelab, Peter Hill-Wood menyatakan beliau tidak tahu menahu sebarang bidaan rasmi dilakukan.

Aku jarang tengok Downing main tapi berbaloi ke kalau nak beli dengan harga £20juta? Pemain Inggeris memang over rated. Dalam sidang akhbar semalam Wenger menegaskan Arsenal akan kekalkan Nasri seperti yang dilaporkan juga oleh Arsenal.com. Maka kemungkinan besar ini hanyalah spekulasi dan kita takkan dapatkan Downing. Phew!

Sementara itu, Arsenal dikatakan sedang mengikuti perkembangan Hugo Rodallega. Menurut Sky Sports, penyerang Wigan itu mengakui bahawa Arsenal berminat untuk dapatkan khidmat beliau dan Arsenal adalah diantara kelab yang beliau sukai.

Bagi aku kita tak perlu lagi pemain dibarisan penyerang. Ape cerita dengan pertahanan kita? Samba? Cahill? Dah takde berita sekarang.

Sebenarnya bukan takde lansung cerita. Per Mertesacker kembali dikaitkan dengan Arsenal seperti yang dilaporkan oleh The People. Dah bermusim-musim pertahanan yang berketinggian 198cm ni dikaitkan dan setiap kali tulah aku berharap khabar angin ni jadi kenyataaan. Tapi, hampa je selalu.

Tagged:

0 comment(s):

Post a Comment