Thursday, July 7, 2011

Aku ada berita tak best untuk kesemua peminat Arsenal di Malaysia ini dimana Cesc Fabregas mungkin tak akan ikut skuad Arsenal ke Kuala Lumpur pada Ahad ini berikutan masalah kecederaan hamstring yang berterusan.

Tak habis-habis dengan hamstring
Rasa tak best nak ke stadium Bukit Jalil ni bukan kita je yang rasa, malah fans Liverpool juga mengalami nasib yang sama apabila kapten Steven Gerrard pun tak datang bagi mengembalikan kecergasan beliau sebagai langkah awal untuk persiapan musim depan.

Fabregas akan menghabiskan masa beliau di gym dan menjalani latihan kecergasan untuk memulihkan kecederaan tersebut sambil menunggu khabar yang mengatakan beliau boleh pergi dari Stadium Emirates setelah Barcelona membuat tawaran £40 juta. Itupun kalau diorang akhirnya nak bayar banyak tulah. Kalau takde gak, cuba lagi tahun depan.

Setakat ini Barcelona dikhabarkan tak mahu buat tawaran sebanyak £40 juta dan hanya bersetuju dengan harga £34 juta. Untuk itu, Barcelona mencadangkan baki £6 juta tu kira lupus apabila mereka menganggap Arsenal sepatutnya membayar sebanyak itu ketika mendapatkan Jon Toral dan Hector Bellerin dan harga£350,000 yang dibayar adalah tidak sah dan salah disisi undang-undang.

Barcelona juga mengugut untuk membuat aduan kepada FIFA dan hanya jika Arsenal setuju jual Fabregas dengan harga £34 juta, mereka akan melupakan kes ini. Wenger pula merasakan proses mendapatkan dua prospek ini adalah sah dan tidak goyang lutut pun kalau Barcelona akan mengadu kepada FIFA.

Sumber: The Mirror

Reaksi anda:

1 comment: