Monday, July 11, 2011

Skuad Arsenal telah tiba di Kuala Lumpur petang tadi dan satu sidang akhbar telah diadakan serta merta. Apa yang menariknya Arsene Wenger tiba dengan membawa khabar baik untuk kita semua. Buat masa ini sekurang-kurangnya.


Wenger mengesahkan bahawa Gervinho sudah menyertai Arsenal dimana beliau telah lulus dalam ujian perubatan di London Colney pada Khamis lepas. Gervinho tidak dapat mengikut rombongan ini kerana dikatakan masih belum menjalani sebarang sesi latihan. Sebelum ini ada ura-ura mengatakan sebab utama beliau masih belum diumumkan sebagai pemain Arsenal kerana mengalami kesukaran mendapatkan visa.

Satu lagi khabar baik adalah apabila Wenger memberitahu wartawan bahawa Cesc Fabregas masih lagi pemain Arsenal untuk musim depan.

Wenger berkata:
Cesc loves the club and hopefully we will manage. We know that this story for Barcelona has gone on for years now, we have to close that and focus on the season, hopefully with Cesc Fabregas.

Sementara itu Wenger turut menegaskan bahawa Samir Nasri juga masih akan kekal di Stadium Emirates sehingga tamat kontrak beliau. Walaubagaimana pun Wenger tidak mendedahkan samada Nasri akan menandatangani kontrak lanjutan atau tidak.

Menurut Wenger:
Will he be at the club next season? I say yes. The second part (of the question) - will he sign a new contract? I hope yes, but I am not the only one to decide.

Hanya satu je berita tak best iaitu apabila ditanya bagaimana dengan posisi left back yang ditinggalkan oleh Gael Clichy. Wenger menerangkan beliau akan menggunakan Keiran Gibbs, Armand Traore dan Thomas Vermaelen.


Tagged:

0 comment(s):

Post a Comment