Wednesday, June 29, 2011

Bosan dengan berita khabar angin? Baiklah mari baca berita mengenai lagenda kita Dennis Bergkamp yang baru sahaja dilantik sebagai penolong pengurus di Ajax Amsterdam.

Lagenda yang tiada ganti
Beliau yang sebelum ini menjawat jawatan jurulatih skuad remaja dinaikkan 'pangkat' oleh pengurus Ajax, Frank De Boer yang juga bekas rakan sepasukan ketika bersama kelab itu dan peringkat kebangsaan.

Pada Februari lepas, Arsene Wenger telah membuka pintu kepada Bergkamp untuk menyertai pasukan jurulatih Arsenal pada masa akan datang apabila membuat kenyataan bahawa individu yang pernah digelar 'The Iceman' kerana jarang senyum tetapi berbisa itu bakal menjadi jurulatih yang bagus.

Bergkamp tidak menolak kemungkinan untuk kembali ke London dan menyertai pasukan jurulatih Arsenal yang mana beliau mempunyai keinginan melatih barisan penyerang secara umumnya.

Beliau dipetik berkata:
I wouldn't rule out. I really love this club and the country and I love working here.

Namun begitu Bergkamp menerangkan bahawa beliau masih belum bersedia dengan komitmen untuk menjadi pengurus dimana kita semua tahu salah satu sebab utamanya adalah kerana beliau fobia untuk menaiki kapal terbang yang sememangnya akan menggangu tugas untuk menjadi pengurus yang hebat.

Bergkamp menambah:
Being a coach means you have to work 24 hours a day and that does not suit me. You have to watch matches at home, travel to see other teams, prepare training - it is something that I am not ready to do.

Video kat bawah ni aku ambil secara random kat youtube. Layan je lah.


Sumber: Daily Mail

Tagged: ,

2 comments:

  1. Hello to all, how is everything, I think every one is getting
    more from this site, and your views are good in favor
    of new people.
    Here is my blog post ... liverpool transfer rumours latest

    ReplyDelete