Friday, April 15, 2011

Kalau sebelum ni aku ceritakan tentang kemungkinan jersi home, kali ini aku akan tunjukkan jersi away pulak. Buat masa ini terdapat dua versi jersi yang sedang hangat diperkatakan di ruang cyber. Bagi membezakan kedua-dua versi ini aku akan sertakan sekali jersi home yang aku dah post sebelum ini. Tidak dinafikan kemungkinan besar gambar ini hasil dari di'photoshop' namun sekurang-kurangnya kita sudah dapat sedikit idea berkenaan rekaan jersi musim depan.

Salah satu kelainan pada jersi Arsenal musim depan
Walaupun versi berlainan, kedua-duanya berkongsi idea yang sama iaitu terdapatnya lingkaran daun pada logo Arsenal. Cuma rekaanya sedikit berbeza dimana satu versi logonya transparent dan satu lagi berwarna.

Versi 1 - Pertama kali didedahkan EPLTalk pada bulan Disember tahun lepas dan kali ini Arsenal Insider telah mendedahkan sekali lagi berserta jersi away.
Home
Away
Amacam? Cantik? Haha. Jersi away ni memang menepati ciri-ciri yang seperti dikatakan oleh Arshavin apabila ditanya samada beliau tahu bagaimana rekaan jersi musim hadapan. Menurut beliau, jersi away musim hadapan akan kelihatan seperti baju pelumba kuda. Sila lihat soalan nombor 12 kalau korang pergi laman rasmi Arshavin ni. Dibawah adalah contoh baju pelumba kuda yang hampir sama dengan jersi away musim depan.

Jersi away ini diilhamkan dari jersi away musim 95/96 dan ianya juga jersi Arsenal pertama yang aku beli kat Padang Besar lama dulu.


Versi 2 - Untuk jersi home aku tak ingat sapa yang dedahkan dulu bulan lepas, tapi jersi away baru didedahkan semalam oleh Daily Mail.

Home
Away
Apa pendapat korang dan versi mana yang jadi pilihan?

p/s: Post ni hanya suka-suka buat kita tertanya-tanya macam mana rekaan jersi musim depan. Untuk kepastian, tunggu saja pengumuman rasmi dalam laman rasmi Arsenal.

Tagged:

4 comments: