Friday, June 10, 2011

Mirror Football hari ini secara eksklusifnya melaporkan bahawa Arsenal berjaya dalam persaingan dengan Man Utd dan Liverpool bagi mendapatkan bakat muda England ini. Pemain sayap Southampton yang sudah lama dikaitkan untuk berpindah ke kelab yang lebih besar ini dikatakan telah segera terbang pulang dari destinasi percutian apabila mengetahui beliau akan disahkan menjadi pemain Arsenal pada 1 Julai ini.

Alex Chamberlain berjaya bantu Southampton melangkah ke Championship
Sebelum ini Alex Ferguson dikatakan bercadang untuk mendapatkan Chamberlain setelah berjaya dalam bersaingan dengan Arsene Wenger bagi mendapatkan Phil Jones dan Ashley Young yang bakal menyusul kemudian namun kali ini Wenger awal-awal lagi mengambil langkah awal.

Kejayaan mendapatkan Alex Chamberlain ini tidak dinafikan adalah hasil dorongan bapa beliau sendiri iaitu Mark Chamberlain, seorang bekas pemain kebangsaan England yang pernah membuat lapan kali penampilan ketika bermain untuk Stoke. Mark Chamberlain yakin bahawa anak beliau dapat banyak belajar dibawah bimbingan Arsene Wenger.

Pada awal bulan ini Mark Chamberlain dipetik berkata:
He’s only going to get better. A lot of people speak to me and say, ‘Maybe it’s too soon - look at Theo.’ But for me, I think Theo’s doing fantastic, he’s developing as a player, he’s still developing and he’s only young. To develop at a place like Arsenal can’t be a bad thing. In my eyes, I’d like him to go there as soon as possible, and continue his development.

Arsenal sudah lama berminat untuk mendapatkan Alex Chamberlain dan dikatakan hampir berjaya membeli beliau pada Januari lepas.

Tagged: , ,

1 comment:

  1. ye ke dia join arsenal 1 July? erm2.. if yes.. another young signing after jenkinson.

    ReplyDelete