Thursday, August 25, 2011

Bidaan Arsenal untuk meminjam Kaka selama satu musim telah ditolak oleh Real Madrid kerana mereka tidak mahu lagi khidmat playmaker tersebut di Santiago Bernabeu buat selamanya.


Arsenal kini dikatakan sedang terdesak untuk mencari pengganti Cesc Fabregas yang dulunya menjadi nadi di bahagian tengah. Sejak ketiadaan beliau, terutama sekali ketika tewas ditangan Liverpool, barisan tengah Arsenal kurang kreatif dan ketandusan idea, lantas agak sukar barisan serangan untuk menjaringkan gol.

Jelas sekali barisan tengah Arsenal kini terdiri dari pemain muda yang kurang berpengalaman, maka percubaan ini dilihat sebagai usaha Wenger untuk memantapkan barisan tengah yang sangat memerlukan tunjuk ajar dan bimbingan dari pemain yang berpengalaman luas seperti Kaka. 

Selain itu, kehadiran nama besar seperti Kaka yang juga pernah dianugerahkan World Player of The Year itu akan menampakkan keseriusan Arsenal dalam menamatkan kemarau piala selama 6 tahun ini.

Jose Mourinho dikatakan tidak mahu lagi membayar gaji Kaka sebanyak £153,000 seminggu dan mahu menjual terus dengan harga sekurang-kurangnya £17.5juta.

Akan tetapi Arsene Wenger pula keberatan untuk membuat tawaran sebanyak itu untuk pemain yang sudah hampir berada dipenghujung kariernya.

Selain Arsenal, Paris Saint-Germain dan Sao Paulo juga dilaporkan berminat untuk mendapatkan pemain yang berusia 29 tahun tersebut.

Sumber: The Mail

Tagged:

1 comment:

  1. This is the right website for anybody who really wants to underѕtand this tοpic.
    Υou knоω sο much its almost hard to
    argue with you (nоt that I persоnally will need to…HаHa).
    Yοu сertainlу put а brаnd neω spin on a topic thаt's been discussed for many years. Wonderful stuff, just wonderful!

    My blog post: iphonerepairmalaysia.edublogs.org

    ReplyDelete